Pędził 142 km/h w terenie zabudowanym
Policjanci ruchu drogowego z kołobrzeskiej komendy zatrzymali w miniony weekend dwóch kierowców, którzy przekroczyli dozwolone prędkości powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym.
Mundurowi zarejestrowali wykroczenia policyjnym wideorejestratorem. Za nadmierną prędkość mężczyzna i kobieta zostali ukarani mandatami, otrzymali punkty karne oraz utracili uprawnienia na okres 3 miesięcy.
Bardzo często kierowcom wydaje się, że jadąc szybko, zaoszczędzą dodatkowe minuty. Co się stanie, jeśli dojdzie do zdarzenia drogowego? W najlepszym wypadku uszkodzone zostaną auta, w najgorszym – życie może stracić sam kierowca, jego pasażerowie albo inni uczestnicy ruchu drogowego. Dlatego też policjanci z Kołobrzegu każdego dnia kontrolują zachowania kierowców na drodze, wyciągając konsekwencje w stosunku do tych, którzy w rażący sposób łamią przepisy ruchu drogowego.
Policjanci z kołobrzeskiej grupy SPEED podczas takich kontroli zwracają szczególną uwagę na jadące z dużą prędkością samochody. W miniony weekend pomiar wideorejestratorem wykazał, że dwóch kierowców w obszarze zabudowanym w Kołobrzegu przekroczyło dozwoloną prędkość. 24-letnia kierująca pojazdem m-ki Volvo - 135 km/h i 39-letni kierujący pojazdem m-ki Audi - 142 km/h.
Policjanci przerwali te niebezpieczne jazdy i zatrzymali auta do kontroli. Za popełnione wykroczenia, zarówno kobieta, jak i mężczyzna zostali ukarani mandatami w wysokości 500 złotych i 10 pkt. Zatrzymano im uprawnienia i oboje czeka teraz 3-miesięczna przerwa w kierowaniu pojazdami.
W wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 lutego 2018 r. IV SA/Wa 3382/17 wskazano, iż granica obszaru zabudowanego wyznaczonego znakiem D-42 powinna być powiązana z występującą wzdłuż drogi zabudową o charakterze mieszkalnym i występującym na drodze ruchem pieszych.
Znak D-42 powinien być umieszczony w pobliżu miejsca, w którym następuje wyraźna zmiana charakteru zagospodarowania otoczenia drogi.
1/2
Znak D-42 powinien być powiązany z takimi elementami zagospodarowania drogi, jak: początek chodnika, wyjazdy bramowe z posesji, pas postojowy lub parking wyznaczony wzdłuż jezdni, skrzyżowanie. Jako obszar zabudowany nie powinny być oznakowane miejsca, w których: zabudowa mieszkalna jest oddalona od drogi i nie jest z nią bezpośrednio związana, strefy przedmieść, w których zabudowa ma charakter handlowo-usługowy (hurtownie, warsztaty, duże sklepy), jeżeli nie wiąże się z nią intensywny ruch pieszych w pobliżu drogi.