Województwo Zachodniopomorskie rozwija siatkę połączeń regionalnych, dzięki czemu z każdym rokiem zwiększa się liczba pociągów na poszczególnych liniach kolejowych oraz rośnie liczba podróżnych przewożonych pociągami.

Zamawiana przez Województwo Zachodniopomorskie praca eksploatacyjna pociągów w ruchu regionalnym w 2022 roku wynosiła 5,873 mln pociągokilometrów, w 2023 roku jej wysokość wyniosła 6,29 mln pockm, w roku bieżącym wynosi 6,78 mln pockm, a w roku 2025 planuje się przekroczenie 7,3 mln pockm.

Nowości w rozkładzie jazdy pociągów 2024/2025:

Nowa para pociągów na trasie Szczecin – Świnoujście ułatwiających poranne dojazdy do Szczecina i do Świnoujścia. Oba miasta połączone będą 10 parami całorocznych pociągów.

Dwie nowe pary pociągów na ww. trasie w okresie wakacji, co łącznie oznacza 14 par pociągów w wakacje. Ostatni, wieczorny pociąg ze Świnoujścia do Szczecina w wakacyjne i majowe weekendy wyruszy o godz. 22:30, a ze Szczecina do Świnoujścia o godz. 21:50.

Nowa para pociągów na trasie Szczecin – Kołobrzeg uzupełni ofertę w popołudniowym szczycie przewozowym. Szczecin z Kołobrzegiem łączyć będzie w sumie 10 par całorocznych pociągów.

Nowa para pociągów na odcinku Koszalin – Kołobrzeg – Koszalin poprawi częstotliwość kursowania pociągów na tej trasie oraz pozwoli na wieczorny dojazd z Kołobrzegu do Koszalina.

Nowe popołudniowe połączenie z Koszalina do Białogardu i z Białogardu do Koszalina.

Nowy popołudniowy pociąg relacji Koszalin – Szczecin (przez Białogard, Świdwin i Stargard), kursujący w piątki i niedziele – dedykowany głównie studentom dojeżdżającym do Szczecina.

Nowa, ósma para pociągów na trasie Szczecin – Gryfino – Chojna – Kostrzyn poprawi popołudniowe wyjazdy ze Szczecina (odjazd 16:30) oraz poranne dojazdy do stolicy województwa (przyjazd 10:24).

Rozszerzenie terminu kursowania wieczornej pary pociągów na trasie Sławno – Darłowo – Sławno do codziennego (dotychczas tylko w piątki i niedziele).

Nowa para pociągów relacji Darłowo – Koszalin – Kołobrzeg – Darłowo.

Nowy, bezpośredni, całoroczny pociąg ze Szczecina (odjazd godz. 7:10) do Bydgoszczy i z Bydgoszczy (odjazd 12:50) do Szczecina przez Stargard, Kalisz Pomorski, Wałcz, Piłę i Nakło n. Notecią.

W piątki i niedziele wydłużenie do Piły wieczornego pociągu dotychczas kursującego w relacji Szczecin – Wałcz oraz nowe połączenie z Piły do Wałcza, umożliwiające powrót późnym wieczorem np. z Poznania do Wałcza, po przesiadce z pociągu z Poznania.

Nowa para pociągów na trasie Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski w godzinach porannych.

Zwiększenie liczby pociągów kursujących w soboty i niedziele na każdej linii w województwie.

Na linii Poznań - Szczecin dzięki podniesieniu prędkości maksymalnej do 160 km/h, w nowym rozkładzie jazdy odczuwalnie skróci się czas przejazdu.

Rośnie także liczba pasażerów korzystających z pociągów należących do Pomorza Zachodniego. W roku 2019 było to 7 029 018 osób, w 2022 – 7 931 405, a w 2023 – 7 926 225 osób. W pierwszym półroczu 2024 r. z połączeń uruchamianych na zlecenie Województwa Zachodniopomorskiego skorzystało 4 038 427 pasażerów. Jest to wyraźna tendencja wzrostowa w porównaniu z wcześniejszymi latami, a warto przy tym zauważyć, że są to dane jeszcze sprzed sezonu wakacyjnego, kiedy liczba przewożonych pasażerów znacznie wzrasta.

Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn