Trzy spośród 13 najlepszych tras rowerowych w Polsce znajdują się na Pomorzu Zachodnim – wynika z tegorocznego rankingu zaprezentowanego na popularnym blogu podróżniczym „Znajkraj.pl”. Najwyżej oceniona została nadmorska Velo Baltica.

Velo Baltica, Blue Velo i Trasa Pojezierzy Zachodnich, tworzące Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego znalazły się wśród najlepszych szlaków w Polsce. Prestiżowy ranking przygotowywany co roku przez podróżników - blogerów pokazuje, które regiony są przyjazne dla rowerzystów, gdzie najwięcej inwestuje się w infrastrukturę, które velostrady wiodą przez najatrakcyjniejsze zakątki kraju. Miłośnicy aktywnego wypoczynku wskazówki opublikowane na „Znajkraj.pl” mogą traktować jak drogowskaz - źródło wiedzy i rekomendację.

- Pomorze Zachodnie każdego roku wita rowerzystów dziesiątkami kilometrów nowych dróg, które wiodą przez krainy jezior, lasów, urokliwych miasteczek, nadmorskich kurortów – mówi marszałek województwa Olgierd Geblewicz. – Brzegiem Bałtyku na rowerach! Czy można wyobrazić sobie piękniejszą trasę. Takie atrakcje są tylko u nas.

Nic dziwnego, że Velo Baltica została sklasyfikowana najwyżej z zachodniopomorskich szlaków. A dokładnie w środkowej części rankingu znalazły się Trasa Pojezierzy Zachodnich (docelowo będzie miała prawie 400 km) oraz Blue Velo, trasa prowadząca znad morza na południe, wzdłuż Zalewu Szczecińskiego i Odry.

- Turystyka na dwóch kółkach staje się marką regionu. Jesteśmy krajowym liderem jeśli chodzi o budowę infrastruktury. Nowoczesnej i bezpiecznej – podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz. – Powstają bardzo ważne łączniki trasy nadbałtyckiej, dzięki którym będzie można wygodnie przejechać ze Świnoujścia do Międzyzdrojów i dalej do Wisełki, Międzywodzia, Dziwnowa. Powstają kolejne fragmenty transgranicznej pętli wokół Zalewu. Przybywa kilometrów na trasie pojezierzy, która od polsko-niemieckiej i przebudowanego starego mostu w Siekierkach granicy prowadzi aż do północno-wschodniego krańca województwa. Jestem przekonany, że przed nami kolejny udany sezon rowerowy, z piękna pogodą i oddawanymi do użytku nowymi odcinakami dróg – zapowiada Olgierd Geblewicz.

Autorzy „rowerowego topu” przedstawionego na „Znajkraj.pl” podkreślają, że trasy powstające w ostatnich latach w Polsce zbliżyły standard uprawiania turystyki rowerowej do europejskiego poziomu. Dzięki temu „podróże rowerem powoli przestają być rozrywką z pogranicza sportów ekstremalnych”, a stają się popularną formą rekreacji. Podróżnicy podkreślają, że najbardziej atrakcyjne i bezpieczne są wydzielone drogi rowerowe odseparowane od ruchu samochodowego, biegnące za dala od wypełnionych spalinami arterii (np. po śladach zlikwidowanych linii kolejowych), po terenach ciekawych przyrodniczo i historycznie.

Twórcy rankingu oceniają, że liderami w obszarze turystyki rowerowej są Pomorze Zachodnie i Małopolska. Za najpiękniejszy szlak w Polsce uznali Velo Dunajec, który rozpoczyna się pod Tatrami, w Zakopanem, a kończy nad Wisłą w Tarnowie.

Komentarze  
-1 # kkkk 2021-03-27 15:54
Raj to lekka przesada, ale jakby jeszcze po tych ścieżkach rowerowych nie szwendali się piesi to było by super.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-3 # Jaś 2021-03-28 13:24
Cytuję kkkk:
Raj to lekka przesada, ale jakby jeszcze po tych ścieżkach rowerowych nie szwendali się piesi to było by super.

Może to wzamian za jazdę rowerzystów po chodnikach w mieście?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+1 # Kołobrzeski Raj 2021-03-28 21:33
Dla kogo raj to raj , ale niestety , większość kołobrzeżan pracuje za najniższą krajową i często gęsto trudno im kredyt na rower dostać . Pudrowanie rzeczywistości , to od lat specjalność ekipy rządzącej tym miastem .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+6 # TEX 2021-03-29 08:49
Ścieżka na całym odcinku od Kołobrzegu do Ustronia Morskiego posiada bardzo znaczące wady wykonawcze, których nigdy nie poprawiono i wykonawca nie poniósł żadnych konsekwencji.
Proszę popatrzeć na nadmierne nierówności nawierzchni, nadmierne uskoki nawierzchni na złączach przy mostku, brak obsypania obrzeży
( krawężników),a z tego powodu krawężniki się przewracają i kostki się rozchodzą, niewłaściwa impregnacja konstrukcji drewnianej mostka, a ponadto przez wjazd na ścieżkę pojazdów o zwiększonym ciężarze powstają koleiny w nawierzchni .Dodatkowo do tego należy zaliczyć niewłaściwe zabezpieczenie przed uciążliwością nawiewu piasku z plaży, którego służby miejskie nie usuwają na czas.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn