
Wyłudzili ponad 100 tys. zł metodą na BLIK
Oszuści działający metodą ,,na pracownika infolinii banku” i nie odpuszczają. Wczoraj mieszkaniec powiatu kołobrzeskiego zgłosił, że padł ofiarą oszustów i stracił ponad 100 tysięcy złotych.
Przestępcy posługują się różnymi legendami, ale cel jest jeden. Chodzi o to, by skłonić ofiarę do zalogowania się na konto bankowe i nakłonienie do wykonania transakcji metodą BLIK.
Wszystko zaczyna się od odebrania telefonu od rzekomego pracownika infolinii banku, który chce zweryfikować wniosek kredytowy, którego poszkodowany nie składał albo rzekomy pracownik banku wykrył podejrzany przelew czy transakcję lub ma informację, że doszło do włamania na nasze konto. W każdym przypadku punktem wyjściowym dla przestępców jest namówienie do zalogowania się na aplikację banku i wykonanie transakcji metodą na BLIKA lub na instalowanie Aplikacji pozwalającej na zdalną obsługę urządzenia, z którego korzystamy w bankowości internetowej.
Tym razem było podobnie, do pokrzywdzonego zadzwonił sprawca, podając się za pracownika banku, informując go, że ktoś próbuje zaciągnąć pożyczkę na jego dane osobowe. Następnie sprawca nakłania pokrzywdzonego, aby dokonał transakcje BLIK, celem zabezpieczenia swoich środków finansowych. W kolejnym etapie sprawca wypłaca środki w stacjonarnych bankomatach, a finalnie kontakt z nim się urywa.
Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl