Kołobrzeski port nie zwalnia tempa i to nie tylko pod kątem większego wolumenu przeładunków, czy jednostek, które obsługuje, ale i inwestycji, które są oraz będą realizowane na jego terenie.

Jak ostatnio informowaliśmy, kołobrzeski port, a dokładniej port jachtowy stanie się centrum zimowych atrakcji, z racji postawienia w tym miejscu lodowiska oraz świątecznego jarmarku. Ale port handlowy również nie zwalnia tempa i kontynuuje rozpoczęte już inwestycje, a także planuje kolejne. Jedną z nich jest wyczekiwany wielopoziomowy parking, który powstaje na terenie portu, który Zarząd Portu Morskiego realizuje we współpracy z firmą INTERPARKING POLSKA Sp. z o.o. Aktualnie prace są prowadzone w trzech równoległych torach, wylewana jest płyta fundamentowa z jednej strony parkingu, natomiast z drugiej jest już wznoszona konstrukcja za pomocą słupów, a także jest już budowana jedna ze ścian. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Termin otwarcia parkingu przewidziany jest na połowę przyszłego roku. Przewidziana liczba miejsc parkingowych to 365. Na parterze budynku powstaną lokale usługowe. Obiekt będzie stanowił uzupełnienie docelowej zabudowy w ciągu ulic Portowej i Towarowej, a projektowany budynek stanowić będzie część składową nowej zabudowy i infrastruktury związanej z modernizacją części portu. 

Kolejną inwestycją o która dopytują mieszkańcy i przyjezdni jest kwestia zagospodarowanie falochronu zachodniego. Możliwość wejścia na falochron cieszy się dużym zainteresowaniem, ponieważ w tym miejscu można z bliska podziwiać wpływające do portu jednostki - jachty, kutry i statki, dlatego 31 października ZPM ogłosił zapytanie ofertowe na sporządzenie dokumentacji projektowej i na jej podstawie wykonanie infrastruktury technicznej która ma pozwolić na rozszerzenie dotychczasowego sposobu użytkowania falochronu zachodniego o ruch turystyczny. Tu warto dodać, że falochron wschodni to jedna z największych atrakcji w kołobrzeskim porcie, więc możliwe, że również dobrze takie spacerowe miejsce przyjmie się po drugiej stronie kanału.

Ale port handlowy to przede wszystkim przeładunki i to czasem nietypowe, ponieważ w ubiegłym tygodniu  zboże, które do tej pory przyjeżdżało do portu zazwyczaj w wagonach węglarkach, ostatnio dotarło do kołobrzeskiego portu w kontenerach. Cała różnica rozładunku polegała na tym że kontenery musiały zostać ściągnięte z wagonów za pomocą dźwigu. Czy taka forma transportu przyjmie się na dłużej, zależy od kontrahentów spółki. 

Warto też podkreślić, że w naszym porcie, jako jednym z niewielu w Polsce, znajduje się portowa bocznica kolejowa o długości 621 metrów, doprowadzająca składy prosto na nabrzeże, skąd ładunki trafiają na statki.

Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn