Co w porcie piszczy? – czyli o inwestycjach i nowych rozwiązaniach w porcie
Kołobrzeski port nie zwalnia tempa i to nie tylko pod kątem większego wolumenu przeładunków, czy jednostek, które obsługuje, ale i inwestycji, które są oraz będą realizowane na jego terenie.
Jak ostatnio informowaliśmy, kołobrzeski port, a dokładniej port jachtowy stanie się centrum zimowych atrakcji, z racji postawienia w tym miejscu lodowiska oraz świątecznego jarmarku. Ale port handlowy również nie zwalnia tempa i kontynuuje rozpoczęte już inwestycje, a także planuje kolejne. Jedną z nich jest wyczekiwany wielopoziomowy parking, który powstaje na terenie portu, który Zarząd Portu Morskiego realizuje we współpracy z firmą INTERPARKING POLSKA Sp. z o.o. Aktualnie prace są prowadzone w trzech równoległych torach, wylewana jest płyta fundamentowa z jednej strony parkingu, natomiast z drugiej jest już wznoszona konstrukcja za pomocą słupów, a także jest już budowana jedna ze ścian. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Termin otwarcia parkingu przewidziany jest na połowę przyszłego roku. Przewidziana liczba miejsc parkingowych to 365. Na parterze budynku powstaną lokale usługowe. Obiekt będzie stanowił uzupełnienie docelowej zabudowy w ciągu ulic Portowej i Towarowej, a projektowany budynek stanowić będzie część składową nowej zabudowy i infrastruktury związanej z modernizacją części portu.
Kolejną inwestycją o która dopytują mieszkańcy i przyjezdni jest kwestia zagospodarowanie falochronu zachodniego. Możliwość wejścia na falochron cieszy się dużym zainteresowaniem, ponieważ w tym miejscu można z bliska podziwiać wpływające do portu jednostki - jachty, kutry i statki, dlatego 31 października ZPM ogłosił zapytanie ofertowe na sporządzenie dokumentacji projektowej i na jej podstawie wykonanie infrastruktury technicznej która ma pozwolić na rozszerzenie dotychczasowego sposobu użytkowania falochronu zachodniego o ruch turystyczny. Tu warto dodać, że falochron wschodni to jedna z największych atrakcji w kołobrzeskim porcie, więc możliwe, że również dobrze takie spacerowe miejsce przyjmie się po drugiej stronie kanału.
Ale port handlowy to przede wszystkim przeładunki i to czasem nietypowe, ponieważ w ubiegłym tygodniu zboże, które do tej pory przyjeżdżało do portu zazwyczaj w wagonach węglarkach, ostatnio dotarło do kołobrzeskiego portu w kontenerach. Cała różnica rozładunku polegała na tym że kontenery musiały zostać ściągnięte z wagonów za pomocą dźwigu. Czy taka forma transportu przyjmie się na dłużej, zależy od kontrahentów spółki.
Warto też podkreślić, że w naszym porcie, jako jednym z niewielu w Polsce, znajduje się portowa bocznica kolejowa o długości 621 metrów, doprowadzająca składy prosto na nabrzeże, skąd ładunki trafiają na statki.
Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl