Jesienią ubiegłego roku urząd miasta przygotował specjalną ankietę dotyczącą korzystania z rowerów i ścieżek rowerowych. Wczoraj w Laboratorium Kultury Adebar odbyło się jej podsumowanie. 

Zainteresowanie ankietą dotyczącą korzystania z rowerów i ścieżek rowerowych było duże, wypełniło ją 1097 osób. Pytania dotyczyły rozwoju sieci rowerowej, Kołobrzeskiego Roweru Miejskiego, zawierały również część otwartą, gdzie można było zamieszczać swoje uwagi i spostrzeżenia. Wyniki ankiety pozwolą zaplanować kolejne działania, które zachęcą do korzystania z rowerów jak największą liczbę mieszkańców oraz turystów. Jak przypomniała Ewa Pełechata w 2015 roku Rada Miasta przyjęła politykę transportową oraz rowerową miasta. Wytyczono w niej szereg różnych działań, które na bieżąco są wprowadzane. Ten plan został zrealizowany w 80 procentach.

Zaskakujące wyniki dotyczą Kołobrzeskiego Roweru Miejskiego. Od 2019 roku ilość wypożyczeń sukcesywnie spada. Przypomnijmy, rower miejski funkcjonuje w naszym mieście od 2017 roku, 2018 roku było ponad 100 tysięcy wypożyczeń, a w 2023 już tylko 42 tysiące. Teraz przed miastem decyzja co dalej z Kołobrzeskim Rowerem Miejskim. W tym roku kończy się umowa na jego obsługę, ale nie tylko, kończy się także trwałość projektu. W jego ramach miasto kupiło 12 stacji wraz z rowerami. Koszty jakie zostały poniesione z tytułu umowy na obsługę roweru miejskiego to około 650 tysięcy rocznie, gdzie roczny dochód z tytułu wpływów za jego wypożyczenie to nieco ponad 80 tysięcy. Ostateczne decyzje dotyczące funkcjonowania roweru miejskiego w naszym mieście mają zapaść dopiero po sezonie letnim. A co jeszcze wynika z przeprowadzonej ankiety? Roweru, jako środka transportu, mieszkańcy używają dość regularnie, bo co najmniej raz w tygodniu, a także w okresie od wiosny do jesieni. A na jaki charakter jazdy na rowerze wskazywano najczęściej? To rodzinne wycieczki, turystyka, trekking rowerowy czy dojazd do pracy. Ponad 92 procent ankietowanych korzysta z własnego roweru. Jeśli chodzi o cechy drogi rowerowej, wszyscy wskazywali na ciągłość i brak spójności dróg rowerowych na terenie miasta, bezkolizyjność, szerokość ścieżek rowerowych, i wyłączenie współdzielenia ścieżki z pieszymi.

A co według ankietowanych należałoby poprawić? To na pewno jakość nawierzchni, krawężniki na trasie przejazdu, oznakowanie tras rowerowych, nowe bariery przy skrzyżowaniach, czy likwidacja śluz przy przejściu dla pieszych. Co ważne, większość wskazała, że czuje się bezpiecznie na ścieżkach rowerowych.

Teraz miasto będzie stopniowo wprowadzać zmiany na jakie wskazywali ankietowani.

Komentarze  
+3 # Fajny ten biznes. 2024-06-05 07:12
650.000 rok w rok wydane.
80.000 rok w rok zarobione.
Może nie znam się na biznesie, ale zapytam : kto zarobił, bo czegoś tu nie rozumiem ?
Nie ma co, kolejny świetny interes miasta i jego mieszkańców płacących podatki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+3 # petent 2024-06-05 12:42
podzielić przez dwa tys - co roku można kupić w przetargu jakieś 320 rowerów. Mogliby w naszym radio Erewań podać że na placu pionierów nie kradną a rozdają i nie duże fiaty a rowery.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # Fajny ten biznes 2024-06-06 10:11
Przebudowa Krzywoustego ma kosztować ponad 20 mln PLN. Kto na tym zarobi? Firma, która to buduje. Po prostu inwestycje w mieście niekoniecznie służą zarobkowi.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn