W mieście może powstać Kołobrzeski Instytut Kultury i Promocji
Czy w naszym mieście zostanie utworzony Kołobrzeski Instytut Kultury i Promocji? O tym zdecydują radni podczas jutrzejszej sesji Rady Miasta.
Jak czytamy w uzasadnieniu do uchwały: Utworzenie samorządowej instytucji kultury pod nazwą Kołobrzeski Instytut Kultury i Promocji - która będzie w szczególności inicjować i wdrażać nowe produkty kulturowe niezbędne dla zrównoważonego rozwoju miasta poprzez tworzenie sieci współpracy międzysektorowej oraz nawiązywać współpracę z podmiotami zagranicznymi w zakresie rozwoju miast poprzez kulturę - jest integralną częścią wniosku aplikacyjnego miasta Kołobrzeg w konkursie o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2029 roku.
Po przyjęciu uchwały i jej uprawomocnieniu przedmiotem działania Kołobrzeskiego Instytutu Kultury i Promocji będzie podejmowanie nowych inicjatyw z dziedziny kultury niezbędnych dla zrównoważonego rozwoju miasta poprzez tworzenie sieci współpracy ze środowiskami naukowymi, proekologicznymi i sportowymi, polityką społeczną, z biznesem, tworzenie partnerstw w sferze kultury, organizowanie, koordynowanie i promocja wydarzeń kulturalnych z wykorzystaniem kreatywnych podmiotów działających w sferze nowoczesnych technologii oraz inicjowanie programów badawczych w zakresie kultury.
Do zadań nowej instytucji miałoby należeć m.in.:
1) prowadzenie działań interdyscyplinarnych i eksperymentalnych,
2) organizowanie imprez i wydarzeń artystycznych i kulturalnych o charakterze lokalnym, krajowym i międzynarodowym,
3) inicjowanie i organizowanie działań edukacyjnych z zakresu kultury,
4) produkcję własnych programów artystycznych celem ich upowszechniania oraz sprzedaży,
5) upowszechniania sztuki filmowej i projektów audiowizualnych,
6) działania na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego Miasta Kołobrzeg,
7) tworzenie warunków dla rozwoju twórców, animatorów kultury i innych osób działających w obszarze kultury oraz współpracy różnych środowisk twórczych,
8) organizowanie warsztatów, szkoleń, debat, seminariów, konkursów, pokazów, wystaw, jarmarków, sympozjów, zjazdów, kongresów, wyjazdów studyjnych,
9) realizowanie produkcji audiowizualnych oraz muzycznych,
10) prowadzenie działalności edukacyjnej, kulturalnej i artystycznej,
11) prototypowanie, wspieranie rozwoju oraz wdrażanie nowych produktów kulturowych niezbędnych dla realizacji celów społecznych i ekonomicznych istotnych dla rozwoju miasta oraz podnoszenia kompetencji jego mieszkańców.