Przestrzeń parkowa, architektoniczna, reklamowa – czyli jak powinno wyglądać nasze miasto?
Dział Promocji Miasta zaprasza mieszkańców, samorządowców, radnych, na cykl spotkań otwartych w kontekście szeroko pojętych działań w ramach ubiegania się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.
„Przestrzeń parkowa, architektoniczna, reklamowa - czyli jak powinno wyglądać nasze miasto” - to temat najbliższego czwartkowego spotkania. W wielu współczesnych miastach problemem jest możliwość skutecznego wdrożenia ustawy krajobrazowej. Kilka lat temu Kołobrzeg podjął prace nad uchwałą krajobrazową, regulującą zasady sytuowania reklam na terenie miejskim. Prace jednak wstrzymano. Sądy administracyjne uchylają analogiczne akty prawa miejscowego w innych miastach. Okresowo miasto przeprowadza inwentaryzację reklam, szczególnie znajdujących się w pasach drogowych. Jest zdecydowanie lepiej niż jeszcze dekadę temu, jednak czy jest dobrze? O tym między innymi będziemy rozmawiać już w najbliższy czwartek o godzinie 18. w Laboratorium Kultury Adebar.
Cykl spotkań „Europejska Stolica Kultury 2029 w Kołobrzegu – pytania, wyzwania i opinie”
Otwarte publiczne spotkania z mieszkańcami Kołobrzegu polegają na pogłębionej dyskusji dotyczącej problemów miasta i regionu, które wymagają szerokiej konsultacji społecznej. Spotkania odbywają się będą w czwartki, w Laboratorium Kultury Adebar o godzinie 18. W ramach projektu zaproponowano cztery spotkania. Dotychczas odbyły się trzy, jedno dotyczyło przyszłości amfiteatru, drugie edukacji i lokalnego rynku pracy, trzecie ruchu kołowego w mieście. Mając na uwadze zainteresowanie dotychczasowymi spotkaniami, we wrześniu przewidziano wznowienie cyklu.
Organizatorzy zapewniają kawę, herbatę i słodki poczęstunek.