O kołobrzeskim porcie na Komisji Morskiej
Podczas dzisiejszej Komisji Morskiej po raz kolejny omawiano temat dotyczący problemów związanych ze stanem technicznym nabrzeża będącego we władaniu Ministerstwa Obrony Narodowej oraz pogłębienia toru wodnego.
W grudniu ubiegłego roku odbyło się w tym temacie spotkanie z przedstawicielami Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych Inspektoratu Marynarki Wojennej.
Temat dotyczący konieczności wykonania remontu nabrzeża znajdującego się po stronie zachodniej, należącego obecnie do Marynarki Wojennej poruszany był już niejednokrotnie. W grudniu w kołobrzeskim porcie odbyło się spotkanie z przedstawicielami Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych Inspektoratu Marynarki Wojennej, którzy przyjechali na inwentaryzację tych terenów oraz żeby zapoznać się z planami rozwojowymi portu. Od spotkania minęły nieco ponad dwa miesiące i póki co w tym temacie nic się nie zadziało. Jeżeli nie mamy jasno określonej tej polityki państwa względem małych portów, to trudno żebyśmy dzisiaj mówili, że coś się zadzieje w przeciągu dwóch miesięcy od spotkania, mówił podczas dzisiejszej Komisji Morskiej Artur Lijewski.
Infrastruktura hydrotechniczna nabrzeża i falochrony, to bardzo kapitałochłonne inwestycje, i to według Artura Lijewskiego, powinno być w gestii skarbu państwa i oni powinni o to dbać. Modernizacja kanału portowego jest niezbędna już nie tylko do rozwoju funkcji pasażerskiej i handlowej kołobrzeskiego portu, ale takie działania leżą również w interesie obronności państwa.
Wartość inwestycji związanej z przebudową wejścia do kołobrzeskiego portu oraz remontem nabrzeża szacuje się na około 80 mln złotych. A efektywność i zwrotność z tej inwestycji będzie o wiele większa.
Rumu i koniaku Port
To jest poezja westchnien
Czułych żon wyobraźnia
Chodzi z ręką na temblaku
Port to jest poezja port
To dobry DOM