Każdego dnia publikowane są informacje o nowych projektach inwestycyjnych na Bałtyku w zakresie farm wiatrowych. Niewątpliwie, jest to temat coraz bardziej zbliżający się do rzeczywistości.

Dziś na celowniku inwestorów są nie tylko tereny Pomorza Gdańskiego. Kolejnym etapem budowania farm będą wody położone w okolicach Darłowa, Kołobrzegu Mrzeżyna czy Świnoujścia. Na tym chcą skorzystać porty z Pomorza Zachodniego.

Port w Kołobrzegu prowadzi aktywną politykę informacyjną zaznaczając swoją obecność w dyskusji na temat portów na czas budowy infrastruktury i później serwisowania farm wiatrowych. Kołobrzeski port posiada dostęp do sieci kolejowej, a także krajowej i międzynarodowej sieci dróg, gdyż tuż obok portu przebiega droga S6, łącząca dziś m.in. Berlin ze Szczecinem i Koszalinem, a niebawem z Gdańskiem oraz infrastrukturę pozwalającą na sprostania wymaganiom portu serwisowego. Należy również zaznaczyć, że Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg Sp. z o.o. nie tylko prowadzi aktywną politykę informacyjną, ale równolegle działa w zakresie modernizacji infrastruktury portowej. Efektem intensywnej pracy portu jest opracowanie analizy nawigacyjnej, która wskazuje na możliwość zawijania do Portu Kołobrzeg jednostek o parametrach (130m długości, 20m szerokości, 7,5m zanurzenia) umożliwiających kooperację portu w zakresie portu instalacyjnego. Wskazany w analizie zakres prac oraz niskie koszty modernizacji obecnej infrastruktury (około 50 mln PLN) wskazują jednoznacznie, że kołobrzeski port na przestrzeni najbliższych dwóch, trzech lat, ma szansę zamienić swoją pozycję lidera wśród małych i średnich portów polskiego wybrzeża.

Ostatnio Orlen ogłosił, że szuka portu instalacyjnego dla swoich inwestycji oraz złożył trzy nowe wnioski o lokalizację farm wiatrowych.

- Chcemy wykorzystać ten fakt do rozmów o potencjale portów małych i średnich dla obsługi inwestycji offshore. Zdobycie takich zleceń to rozwój dla lokalnego biznesu w różnych obszarach - mówi prezes portu i jednocześnie przewodniczący Związku Małych Portów Morskich Artur Lijewski.

Pomorze Zachodnie jest uznawane za lidera zielonej energii. W ubiegłym roku samorządu podpisały deklaracje na rzecz współpracy w zakresie offshore. Nie przypadkowo to właśnie w Porcie Kołobrzeg odbyło się podpisanie listu intencyjnego pomiędzy firmami, które chcą uczestniczyć w łańcuchu dostaw na rzecz budowy farm wiatrowych na Bałtyku.

Komentarze  
+2 # dla dzieci dobra 2022-02-01 09:26
Port Kołobrzeg ma wiele atutów w konkurencji z Darłowem
Szersze bezpieczniejsze wejście do portu
Nie mamy mostu zwodzonego który paraliżuje ruch na kanale
Kołobrzeg ma też liczne nabrzeża gdzie rozlokować można sprzęt jednostek serwisowych
Sam dystans do ferm jest niewielki jak na morskie warunki
Nie jest więc większym problemem
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn