Do policjantów zgłaszają się seniorzy, którzy informują o próbach wyłudzenia pieniędzy. Różnią się metody, wygląd i wiek sprawców. Zawsze zainteresowaniem sprawców - są oszczędności seniorów.

Metoda na tzw." wnuczka" - to znana przez seniorów metoda działania oszustów. Sprawcy nadal jednak bez najmniejszych skrupułów wykorzystują podeszły wiek lub łatwowierność seniorów i próbują okraść ich z oszczędności całego życia. Oszuści podają się za policjantów CBŚ lub funkcjonariuszy zajmującymi się rozpracowywaniem oszustów.

Dzisaj przestępcy dzwonią do seniorów informując, że nieuczciwi pracownicy Banku zaatakowali ich konta z oszczędnościami a "policjanci" chcą rozpracować tą grupę i konieczne jest wypłacenie z banku wszystkich oszczędności.

Ostatnie przypadki oszustw dotyczą właśnie metody na tzw "hakerów" czy „bankierów”. Takie sytuacje miały miejsce w Kołobrzegu.

Przypominamy, że przestępcy działają według podobnego schematu: najpierw poszkodowani odbierają telefon od osoby podającej się za policjanta CBŚP lub policjanta operacyjnego, który informuje, że prowadzona jest właśnie akcja przeciwko oszustom. "Policjant" prosi starsze osoby o pomoc w ich ujęciu i wypłacenie wszystkich pieniędzy z konta bo hakerzy i tak je zabiorą. Wypytuje o obecność członków rodziny.

W rzeczywistości dzwoniący nie mają nic wspólnego z policją są przestępcami, których celem jest wzbogacenie się kosztem ludzkiej krzywdy.

Policja po raz kolejny przypomina:

- zawsze kierujmy się zasadą " ograniczonego zaufania", -w przypadku prośby o nagłą pożyczkę poprośmy o osobisty kontakt z osobą podającą się z naszego krewnego, -skontaktujmy się z innymi członkami rodziny w celu zweryfikowania "tragicznej" informacji , która miała być powodem pożyczki,

- pamiętajmy, aby zawsze o swoich podejrzeniach powiadomić Policję,

- ostrzegajmy seniorów i mówmy im, co należy robić w takich sytuacjach, zaś przy próbie podszywania się pod funkcjonariuszy,

- natychmiast należy skontaktować się z najbliższą jednostką policji, -pamiętajmy, że Policjanci nigdy nie proszą o branie kredytów w ramach pomocy w działaniach operacyjnych ! Żaden funkcjonariusz nie może też żądać ani przyjmować pieniędzy za prowadzoną sprawę,

- zawsze upewnijmy się, że w prawidłowy sposób rozłączyliśmy rozmowę z naszym rzekomym krewnym, który potrzebuje pomocy. Dopiero jak będziemy pewni, że rozmowa jest całkowicie zakończona a w słuchawce słychać poprawny sygnał rozłączenia ( najlepiej odczekać jeszcze dla bezpieczeństwa 2- 3 minuty) i dopiero wtedy można wybrać kolejny numer np. na policję,

- w przypadku osoby pukającej do naszych drzwi i podającej się za pracownika różnych instytucji zanim go wpuścimy, potwierdźmy to - dzwoniąc np. do tej instytucji lub prosząc o okazanie odpowiedniego dokumentu, pamiętajmy , że w przypadku, gdy mamy jakiekolwiek podejrzenia, że " fachowiec" nie jest tym za kogo się podaje możemy również umówić się z nim na inny termin, zapewniając sobie w tym okresie obecność w naszym domu jeszcze kogoś innego z członków rodziny lub znajomych.

Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn