Policja ostrzega! Nie dajmy się oszukać na zdalny pulpit!
Oszuści kolejny raz próbują uzyskać dostęp do naszych kont. Tym razem przez oprogramowanie QuickSupport umożliwiające zdalny dostęp do pulpitu.
Dzięki zainstalowaniu takiej niepozornej aplikacji i zalogowaniu do banku, przestępcy osiągają cel jakim jest dostęp do hasła i loginu naszego konta bankowego.
Przestępcy w celu wyłudzenia pieniędzy zmieniają środki i metody jakimi posługują się podczas dokonywania oszustw. Kolejny sposób to podszywanie się pod pracowników banków i telefonowanie do klientów, by zainstalowali aplikację, bądź oprogramowanie antywirusowe, a następnie zalogowali się do banku. Osoba po zainstalowaniu wskazanej aplikacji i zalogowaniu do banku nieświadomie udostępnia dane logowania, gdyż każdy jej ruch jest śledzony przez oszusta. Od tej pory przestępca ma pełen dostęp do naszego konta bankowego. Dodatkowym utrudnieniem w zdemaskowaniu oszustów jest wykorzystywanych przez nich spoofing – czyli podszywanie się pod numery telefonów, które przypominają te z których korzystają placówki bankowe.
Pamiętajmy! Pracownicy banków nigdy nie dzwonią do klientów z prośbą o zainstalowanie aplikacji czy innych oprogramowań. Jeśli nie jesteśmy pewni co do tożsamości osoby po drugiej stronie słuchawki możemy w każdej chwili przerwać rozmowę i skontaktować się z właściwą placówką bankową w celu potwierdzenia danych pracownika.
Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl