
Koniec z darmowymi wpłatami na rzecz miasta (wideo)
Wpłaty gotówkowe na rzecz Urzędu Miasta dokonywane w kasie przy Ratuszowej już nie są bezpłatne. Miasto podpisało nową umowę na obsługę bankową i warunki są już inne niż wcześniej. Dla Miasta oznaczają wydatek prawie pół miliona złotych.
29 grudnia 2020 r. została podpisana umowa: „Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg oraz jej jednostek organizacyjnych na okres od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r.”. Obsługę bankową dalej będzie prowadził Bank – Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A., który jako jedyny złożył ofertę w ogłoszonym przez Miasto przetargu.
Niestety, rynek usług bankowych zmienia się i w przeciwieństwie do poprzednio podpisywanych umów, Miasto zapłaci 475.200 zł opłaty rocznej – za całą usługę (dotychczas ta opłata była zerowa). Dodatkowo od 4 stycznia 2021 r. we wszystkich placówkach Banku PKO Bank Polski S.A. (oddziały, filie, agencje) obowiązuje wpłacających prowizja w wysokości 2,50 zł od jednej wpłaty gotówkowej na rzecz Gminy Miasto Kołobrzeg.
Dodajmy, że Miasto przygotowuje się do zakupu terminali, które umożliwią dokonywanie wpłat przy pomocy kart płatniczych.