Od wczoraj uczniowie Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza oraz kilku szkół podstawowych mają okazję wirtualne znaleźć się w centrum wydarzeń historycznych. Wszystko dzięki projektowi Ministerstwa Edukacji i Nauki „Innowacyjna historia”.

Jak zainteresować wydarzeniami z przeszłości młodych ludzi, którzy swoją uwagę koncentrują na mediach społecznościowych i grach komputerowych? Czy lekcje historii mogą na tyle zainspirować uczniów, by po skończonych zajęciach samodzielnie poszukiwali dodatkowych informacji? To bez wątpienia ogromne wyzwanie, z którym mierzą się nie tylko nauczyciele historii, ale także edukatorzy, popularyzatorzy nauki czy sami rodzicie. Dlatego właśnie powstał projekt „Innowacyjna historia”, z którym zapoznawani są uczniowie w wielu polskich miastach.

Projekt składa się z pokazu dla uczniów oraz prezentacji dla nauczycieli. Podczas seansów uczniowie mogli obejrzeć filmy historyczne „Kartka z Powstania” (Powstanie Warszawskie) oraz „Wiktoria 1920” (wojna polsko-bolszewicka). Oba seanse odbywały się z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), w specjalnie przygotowanej scenografii. Dzięki projektowi uczniowie mają okazję przenieść się w centrum całej akcji i przeżyć własnymi emocjami jak czuliby się w takich sytuacjach, jakie są przedstawione w filmach. 

Wirtualne lekcje pozwoliły młodzieży inaczej spojrzeć na historię. I taka forma przekazu bardzo się uczniom spodobała.

Projekt „Innowacyjna historia” w Zespole Szkół im. Henryka Sienkiewicza potrwa do najbliższego czwartku.

Więcej w materiale wideo.

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn